De Mythe Ontmaskerd: Personal Branding Vanuit Je Essentie
- Geraldine Huybrechts
- 29 mrt
- 3 minuten om te lezen
Personal branding hoort niet in een kader. Het is een reis van binnen naar buiten, een onthulling van wie je werkelijk bent.
De mythe van frameworks in personal branding
Laten we eerlijk zijn: personal branding is niet gemakkelijk. Maar waarom eigenlijk niet?
Waar de meeste coaches op vastzitten is dat personal branding in een kader kan worden gestoken. Een framework. En zodra dat gebeurt, wordt het heel technisch, oppervlakkig en kunstmatig. Er worden tal van vragen gesteld en analyses gemaakt, maar raken we daarmee de essentie?
Daarom geloof ik er niet in dat je je personal brand zomaar op een dag even kunt opzetten. Het is geen jas die je aantrekt of een script dat je volgt. Het is een ontdekkingsreis naar je diepste zelf.
Wat personal branding werkelijk is
Personal branding gaat in essentie over drie vragen:
Hoe onderscheid jij je van anderen?
Wat maakt jou uniek?
Hoe ontstaat er connectie met jou?
Maar het antwoord op deze vragen ligt niet in een template of een marketingtechniek. Het ligt in jezelf.
Mijn aanpak: van binnen naar buiten
Mijn aanpak werkt daarom van binnen naar buiten. En dit betekent een deep dive.
Ik wil jou kennen. Niet oppervlakkig, maar écht kennen:
Ik wil je levensverhaal weten
Ik wil je begrijpen
Ik wil je voelen
Ik wil je inzien
Dit is waar de meeste personal branding trajecten niet aan toekomen: die kern, die essentie, dat potentieel. Ze blijven hangen aan de oppervlakte, bij de technieken en tactieken.
Ik 'zie' al de mogelijkheden en heb er direct een beeld bij. Dat is mijn natuurlijke gave. Ik pik veel op, van de patronen, de beperkende overtuigen en de laagjes die er nog op liggen. Die van graag gezien willen worden, die van pleasen, die van jezelf klein houden.
Ik doorprik ze.
Van authenticiteit naar natuurlijke flow
Wanneer je jezelf laat zien en horen, vanuit jouw ware essentie, kan content helemaal vanuit flow gebeuren. Dan krijg je ook helderheid over jouw boodschap, waar je voor staat en jouw visie.
En dan zijn contentkalenders niet meer nodig.
Het probleem met conventionele marketing
Dit is wat marketing zo moeilijk en verwarrend maakt: je krijgt de frameworks en technieken en dit is helemaal rationeel. En dan wordt er ineens gesproken van 'emotie' en 'raken'.
Maar als dit dan ook komt vanuit een 'doen' in plaats van een 'zijn', dan voelen mensen dit. Ze voelen dat wat je brengt niet belichaamd is. Dat wat je deelt niet oprecht is en eigenlijk niet raakt. Want het is machinaal, de frequentie klopt dan niet.
De uitdaging voor sensitieve pioniers
Wanneer je from inside out werkt, krijg je voeling met jezelf. Je ontdekt diepgaande inzichten over:
Waarom je doet wat je doet
Wat je wilt brengen
Jouw grotere dromen
Jouw visioenen
Hoe jij de wereld anders ziet
Dat maakt voor een (hoog)sensitieve professional of pionier vaak moeilijk om een vertaalslag te maken. Omdat het groots is. Moeilijk onder woorden te brengen en soms als 'fluffy' kan overkomen.
Omdat de woordenschat blijkbaar toch te beperkt is aan wat je voelt en ervaart.
Ik ben de brug
En ik ben hier graag de brug. Tussen jouw essentie, jouw boodschap, jouw visie en jezelf neerzetten.
De sleutel ligt er net in om te ontleren en je los te maken van alle marketing-blabla. Want dit werkt niet voor je. Jij bent hier om te vernieuwen.
En hier mag jij een rolmodel in betekenen. Een voorloper die het durft om gebaande paden te verlaten en helemaal op jouw manier te gaan doen. Vanuit jouw bezieling, hart en belichaming.
Het is jouw tijd
Ik activeer je graag zodat je geïnspireerde zelf aan de slag gaat. Want jij bent heel hard(t) nodig.
Het is tijd om ons, bewuste soulpreneurs, onze ware plek in te nemen. Niet verborgen achter frameworks of technieken, maar volledig zichtbaar in wie we werkelijk zijn.
Wil je ontdekken hoe personal branding vanuit je essentie voor jou kan werken? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek waarin we jouw unieke stem en visie verkennen.