Algemene Voorwaarden
Dit zijn de Algemene Voorwaarden (hierna: “Algemene Voorwaarden”) van Geraldine Huybrechts, handelend onder de benaming Dienstverlener en “b-iconic” met maatschappelijke zetel te Lodewijk van Veltemstraat 51A, 3020 Veltem-Beisem en ingeschreven in de K.B.O onder nummer BE0820013254. Hierna verder genoemd als “b-iconic”.
Artikel 1 – Toepassingsgebied
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod, elke offerte en iedere overeenkomst van welke aard dan ook, die ontstaat tussen b-iconic en jou, de Cliënt.
Afwijkingen op en aanvulling aan deze Algemene Voorwaarden (bv op de factuur of op de offerte), zijn slechts bindend indien deze door b-iconic schriftelijk aanvaard werden.
Wanneer de Cliënt een service- of dienstencontract aanneemt, wordt hij/zij verondersteld akkoord te gaan met deze voorwaarden.
Het geheel aan documenten die de opdracht op gedetailleerde wijze verder uitwerken vormen integraal deel van de Algemene Voorwaarden. De Algemene Voorwaarden zijn reeds van toepassing vanaf het eerste contact en op alle offertes, aanbiedingen, online trainingen, diensten en producten die hieruit volgen.
b-iconic behoudt het recht de algemene verkoopsvoorwaarden op ieder moment naar eigen goeddunken te veranderen.
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van de Algemene Voorwaarden van de Cliënt.
Artikel 2 – Dienstverlening
De dienstverlening van b-iconic bestaat uit het leveren van diensten volgens de specificaties van de Cliënt enerzijds, en hetgeen schriftelijk is afgesproken anderzijds, zoals aanvaard in het contract. Deze diensten vallen onder de noemer: (online) trainings/mentoring/coaching, workshops & trainings, strategisch advies, events (organisatie), presentaties.
Artikel 3 – Offertes & orderbevestiging
-
Op vraag van de toekomstige Cliënt wordt een individuele offerte opgesteld met een uiteenzetting van de gevraagde opdrachten en de gehanteerde tarieven en prijzen.
-
De prijsberekening en offertes hebben slechts een indicatief karakter.
-
De offertes zijn uitsluitend geldig ten aanzien van de perso(o)n(en) tot wie de offerte gericht is. Een offerte heeft een geldigheidsduur zoals vermeld staat op de offerte zelf, of bij gebrek hieraan een geldigheidsduur van veertien (14) kalenderdagen na datum van verzending.
-
De opdrachtbevestiging betekent de aanvaarding van de offerte. Wij gaan vervolgens aan de slag. De opdrachtbevestiging kan zowel expliciet als impliciet worden afgeleid uit de onderlinge communicaties met de Cliënt, zoals het ondertekend terugsturen van een overeenkomst. Een aanvaarding door middel van elektronische communicatiemiddelen of op mondelinge wijze is evenzeer geldig.
-
Een aanbod is uitgedrukt in euro en de gehanteerde tarieven zijn steeds exclusief btw, tenzij anders wordt aangegeven.
-
Wijzigingen aan de oorspronkelijke opdracht, zoals meerwerk, zijn enkel geldig indien de Cliënt en b-iconic hiertoe gezamenlijk beslissen. Als Cliënt begrijp en aanvaard je dat deze wijzigingen een mogelijke invloed kunnen hebben op het prijs- en tijdsbestek. De gevolgen van deze wijzigingen zijn volledig voor rekening van de Cliënt.
-
De Cliënt heeft de mogelijkheid om zijn opdrachtaanvaarding ten allen tijde te herroepen, maar dit zal geen afbreuk doen aan zijn oorspronkelijke betalingsverplichtingen en de betalingsverplichting voor reeds uitgevoerde bijkomende werken.
-
b-iconic behoudt bovendien het recht voor om bepaalde opdrachten zonder opgave van reden te weigeren.
Artikel 4 – levering
4.1. De Dienstverlener verbindt er zich toe binnen de door haar opgegeven leveringstermijn op te leveren. Hierbij wordt uitzondering gemaakt door vertraging veroorzaakt door de eigen houding / bijkomende vragen van de Cliënt, die een tijdige oplevering onmogelijk maken of ernstig bemoeilijken en overmacht.
Bij gebreke aan tijdige oplevering zal de Cliënt b-iconic aangetekend in gebreke stellen om op te leveren binnen de maand.
Opnieuw is b-iconic hiertoe niet gebonden in geval van de eigen houding / bijkomende vragen van de Cliënt die een tijdige oplevering onmogelijk maken of ernstig bemoeilijken en overmacht.
4.2. De Dienstverlener kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen of gevallen van niet-uitvoering die het gevolg zijn van omstandigheden of oorzaken buiten haar redelijke controle, met ingebrip van, doch zonder beperking, staking, lock-out, handelen of verzuim of het door een derde partij (uitgezonderd onderaannemers) in gebreke blijven om samen te werken, brand of een andere gelijksoortige toevalligheid, overmacht, epidemie, oorlog of ndere gewelddaden of eender welke wet, bevel of vereiste van gelijk welke regeringsinstantie of overheid.
4.3. Indien b-iconic zich verbindt tot het leveren van diensten of prestaties dient, uitgezonderd andersluidende overeenkomst, het volledige coachingstraject betaald te worden bij de ondertekening van de offerte/bestelbon. De Cliënt kan pas deelnemen aan een traject/training wanneer de factuur volledig werd betaald.
4.4. In het geval dat het bedrag in verschillende betalingstermijnen wordt betaald, is de Cliënt verantwoordelijk om dit bedrag tijdig over te maken.
4.5. Als dienstverlener, wordt de opdracht naar beste inzicht en vermogen uitgevoerd. b-iconic is daarom niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat jij, als Cliënt beoogde. Het beoogde resultaat is steeds afhankelijk van de inzit van jou, als Cliënt.
Artikel 5 – Prijs en facturatie
5.1. De gehanteerde tarieven en prijzen zijn steeds exclusief BTW en andere bijkomende lasten, tenzij anders wordt aangegeven.
5.2. De vergoeding wordt vastgesteld in de offerte. Wanneer na aanvaarding van de offerte de Cliënt wijzigingen wenst aan te brengen aan de opdracht of de scope, zullen deze bijkomende opdrachten in regie worden uitgevoerd aan het op dat moment geldend uurtarief, tenzij anders afgesproken.
5.3. De tarieven en prijzen omvatten alle kosten die noodzakelijk zijn voor de goede uitvoering van de overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
5.4. De Dienstverlener kan de tarieven en prijzen ten allen tijde wijzigen in geval van overeenkomst tot dienstverlening waarbij een termijn van minstens zes (6) maanden is verstreken sinds de aanvang of de meest recente herziening. De Cliënt wordt geacht akkoord te gaan met deze prijsherziening, tenzij hij de overeenkomst beëindigt door middel van een aangetekend schrijven ten laatste tot dertig (30) dagen na inwerkingtreding van de nieuwe tarieven.
Artikel 6 – Betaling
6.1. De Dienstverlener zal op uitdrukkelijk bepaalde tijdstippen factureren. Als de Cliënt niet akkoord gaat met de ontvangen factuur ben je geacht deze spoedig en gemotiveerd te protesteren, ten laatste tot tien (10) kalenderdagen na factuurdatum. Dit heeft geen invloed op enige (tussentijdse) betalingsverplichtingen.
6.2. Alle facturen van b-iconic zijn betaalbaar binnen een termijn van 14 dagen na de factuurdatum. In geval van laattijdige betaling zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling een conventionele verwijl interest verschuldigd zijn van 10 % per jaar op het factuurbedrag.
Eveneens zal in geval van laattijdige betaling van rechtswege en zonder ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% van het factuurbedrag verschuldigd zijn, met een minimum van 150 EUR en onverminderd het recht van de b-iconic haar hogere schade te bewijzen en onverminderd eventuele kosten van aanmaning en gerechtskosten.
6.3. Bij niet-betaling behoudt b-iconic zich het recht voor om verdere leveringen, prestaties en diensten op te schorten totdat de Cliënt de vervallen factuur heeft betaald, alsook het recht voor om de vovereenkomst buitengerechtelijk te ontbinden. In dit laatste geval zal b-iconic de Cliënt aangetekend in gebreke stellen. Bij gebreke aan betaling door de Cliënt binnen een termijn van 15 dagen zal b-iconic de Cliënt opnieuw aangetekend verwittigen dat zij de overeenkomst tussen partijen als buitengerechtelijk ontbonden acht ,met voorbehoud voor de inning van de openstaande facturatie.
6.4. De Dienstverlener behoudt zich tevens het recht voor de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen in geval van faillissement, kennelijk onvermogen alsook bij om het even welke wijziging aan de juridische toestand van de Cliënt.
Artikel 7 – Duur en beëindiging
7.1. Beide Partijen kunnen de overeenkomst eenzijdig beëindigen, indien één van hen de mening is toegedaan dat de uitvoering van de opdracht niet langer plaats kan hebben conform de bevestigde offerte of latere bijkomende opdrachtspecificatie. De beëindiging van de overeenkomst door de Cliënt, geeft de Dienstverlener het recht de betaling van de volledige overeengekomen opdrachtsom, inclusief vergoeding van de door haar gemaakte kosten te vorderen, tenzij hierrond een ander akkoord wordt bereikt.
7.2. Elke partij kan de Overeenkomst met onmiddellijke ingang ontbinden indien de andere partij op toerekenbare en zwaarwichtige of herhaaldelijke wijze inbreuk maakt op de verplichtingen eigen aan deze Overeenkomst. Tekortkomingen aan de betalingsverplichting en de medewerkingsverplichting door de Cliënt worden als zwaarwichtige tekortkomingen beschouwd. Een onmiddellijke beëindiging is slechts mogelijk nadat de in gebreke blijvende partij een redelijke mogelijkheid is gegeven om toch aan zijn verplichtingen te voldoen, na aangetekende ingebrekestelling. De beëindiging laat de mogelijkheid onverlet om verdere rechten uit te oefenen voor de schade geleden ten gevolge van een inbreuk.
7.3. Indien één van de partijen niet meer aan de verplichtingen van de Overeenkomst kan voldoen ten gevolge van een staat van faillissement of gerechtelijke reorganisatie of enige andere aantasting van de kredietwaardigheid, dan heeft elke partij het recht om de Overeenkomst onmiddellijk, eenzijdig en zonder meer te beëindigen door middel van een aangetekend schrijven.
7.4. De Dienstverlener mag slechts gebruik maken van haar recht op voortijdige beëindiging als ten gevolge van feiten en omstandigheden buiten haar wil in alle redelijkheid de voltooiing van de opdracht niet van haar kan worden gevergd. Deze situatie omvat, maar is niet beperkt tot, overmacht, zwangerschap, hospitalisatie, et cetera. De Dienstverlener houdt in deze situatie in ieder geval aanspraak op de betaling van de door haar geleverde prestaties tot op het moment van beëindiging. Partijen kunnen tevens met onderling akkoord overeenkomen dat de uitvoering van de opdracht zal worden uitgesteld naar een latere datum.
7.5. Indien de opdracht buiten de invloed van b-iconic niet is afgenomen binnen de gestelde einddatum, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
7.5.1. Deelname aan open in te schrijven workshops, trainingen of events: Annuleren van workshop, training of event deelname dient schriftelijk te gebeuren. Dit kan door een brief te richten aan b-ionic, Lodewijk van Veltemstraat 51A, 3020 Veltem-Beisem en/of door een e-mail te versturen met als titel ‘annulatie’ naar geraldine@b-iconic.be.
7.5.2. In geval van annulering of verbreking van de overeenkomst, inschrijvingen en/of opdrachten zijn de hierna volgende vergoedingen van rechtswege en zonder ingebrekestelling verschuldigd:
- 50% van de standaardprijs exclusief toegestane bonussen of kortingen in geval van annulering meer dan 4 weken voor de datum van het seminarie of voor webgebaseerde producten van zodra de inschrijving ondertekend is;
- als de Cliënt op minder dan 30 kalenderdagen voor aanvang van de opdracht of traject annuleert, dient hij 75% van het bedrag van de overeenkomst te betalen;
-100% van de standaardprijs exclusief toegestane bonussen of kortingen in geval van annulering minder dan 2 weken voor aanvang van de opdracht
Tevens is er als schadebeding en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het factuurbedrag, met een minimum van €150.
7.5.3. In company workshops of presentaties: Annuleren van de workshop of presentatie zonder bericht of binnen zeven (7) werkdagen voor aanvang geeft aanleiding tot een betalingsplicht a rato van 100% van de kosten.
7.5.4. Coaching/Mentoring: Annuleren van gereserveerde uren binnen 48 uur voor aanvang, geeft aanleiding tot een betalingsplicht a rato van 100% van de kosten van de geannuleerde uren.
7.5.5. Coachingtrajecten of in company trajecten: Na akkoord of ondertekening van het programmavoorstel of prijsvoorstel, geeft aanleiding tot betalingsplicht a rato van 100% van de kosten genoemd in het voorstel.
7.5.6. Annulering of opschorting door b-iconic kan plaatsvinden indien er onvoldoende deelnemers zijn. Het inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.
7.5.7. bij ziekte/familiale omstandigheden/overmacht van b-iconic wordt de dienstverlening opgeschort tot nader order en wordt terug aangevangen op het ogenblik dat b-iconic hiertoe in staat is. Opschorting van de dienstverlening geeft de Cliënt geen recht op enige schadevergoeding.
7.6. De overeenkomst kan ten alle tijde door ons eenzijdig en zonder rechterlijke tussenkomst worden beëindigd ingeval de Cliënt zich in staat van faillissement of gerechtelijk akkoord bevindt of in geval de Cliënt zijn facturen niet voldoet.
Artikel 8 – Intellectuele eigendomsrechten
8.1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, schema’s, instructievideo’s, paswoorden, modellen, technieken, werkboeken en instrumenten of rapporten die zijn ontwikkeld, gebruikt en/of verleend door b-iconic alsook namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
Onder intellectuele eigendomsrechten worden verstaan octrooi-, auteurs-, merk-, tekeningen- en modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendoms)rechten, waaronder al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële know how, methoden en concepten.
Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … mogen dus niet gekopieerd of gereproduceerd worden zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
8.2. De Cliënt verkrijgt slechts het recht om gecreëerde en/of terbeschikkinggestelde materialen zoals werkboeken, paswoorden, instructievideo’s of rapporten binnen haar eigen organisatie te gebruiken en binnen de vooraf gecommuniceerde doeleinden en/of bestemmingen. Het ongeautoriseerde gebruik zal bijgevolg aanleiding geven tot een nieuwe facturatie ten belope van het gehanteerde standaardtarief vermeerderd met een toeslag van 75%, voor iedere vastgestelde schending apart.
8.3. Het is jou, als Cliënt, uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door b-iconic als Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken.
8.4. De Cliënt is eveneens verantwoordelijk voor ieder vastgesteld ongeautoriseerd gebruik door derden. Doorgeven van een of meerdere van deze zaken aan personen buiten de eigen organisatie kan elleen geschieden na vooraf schriftelijk verkregen toestemming door b-iconic. Bij vragen, aarzel ons niet te contacteren.
Artikel 9 – Vertrouwelijkheid en Privacy
9.1. De Dienstverlener is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en verwerkt deze conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens verwijzen we naar onze Privacy & Cookie Policy.
9.2. De Dienstverlener en de Cliënt bevestigen dat elke vertrouwelijke informatie die hen ter kennis komt ten gevolge van deze overeenkomst, te allen tijde vertrouwelijk blijft. Vertrouwelijke informatie is deze informatie die schriftelijk is medegedeeld aan de andere partij en welke duidelijk aangeduid is als vertrouwelijk of informatie die redelijkerwijs als vertrouwelijk beschouwd moet worden. Elke inbreuk op de vertrouwelijkheid brengt de aansprakelijkheid van de inbreuk makende partij in het gedrang. Deze inbreuk makende partij heeft eveneens de verplichting om de andere partij te vrijwaren van elke schade die het gevolg is van de inbreuk, inclusief het nemen van verdere (buiten)-gerechtelijke stappen.
Artikel 10 – Aansprakelijkheid
10.1. De Dienstverlener is uitsluitend aansprakelijk voor iedere haar toerekenbare zware of herhaalde lichte contractuele en/of buiten contractuele tekortkoming die veroorzaakt wordt in de uitvoering van haar verbintenissen uit deze overeenkomst. Onze aansprakelijkheid blijft beperkt tot deze gevallen. In geval van een toerekenbare tekortkoming moet de Cliënt bij vaststelling onmiddellijk een aangetekende gemotiveerde ingebrekestelling versturen waarbij De Dienstverlener de gelegenheid wordt gegeven om de tekortkoming te herstellen. Het totaal van onze aansprakelijkheid kan echter nooit hoger zijn dan het bedrag van de ons toekomende vergoeding.
10.2. Als Dienstverlener zijn we enkel aansprakelijk voor directe schade die volgt uit onze tekortkomingen. Wij zijn in geen geval aansprakelijk voor elke vorm van indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winsten, financiële of commerciële verliezen, verhoging van de algemene kosten, verhoogde personeelskosten, schade door verlies van Cliënten en dergelijke. De Dienstverlener is evenmin aansprakelijk voor elke vorm van beschadiging, vernietiging of verlies van gegevens of documenten.
10.3. Indien de Cliënt door een contractuele of buitencontractuele tekortkoming de aansprakelijkheid van de Dienstverlener in het gedrang brengt, dient zij alle nodige maatregelen te nemen om b-iconic te vrijwaren van elke schade die zij hierdoor kan oplopen.
10.4. In geval van overmacht is de Dienstverlener gerechtigd om de uitvoering van de opdracht geheel of gedeeltelijk op te schorten, voor de duur van de overmacht. Overmacht omvat de situatie waarbij een onvoorzienbare en onvermijdbare gebeurtenis, die onafhankelijk is van de wil van de schuldenaar, en die een onoverkomelijk beletsel uitmaakt voor de nakoming van de verplichting of verbintenis.
10.5. Voor zover dat b-iconic als dienstverlener afhankelijk is van de medewerking, diensten en levering van derden, kan de Dienstverlener op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.
10.6. De Dienstverlener kan slechts aansprakelijk worden gesteld voor schade veroorzaakt door aangestelde derden wanneer de fout gekwalificeerd wordt als bedrog, een zware fout of een veel voorkomende lichte fout en indien het schade verwekkende feit gebeurd is tijdens de uitvoering van hun opdracht.
Artikel 12 - Overmacht
In geval van overmacht zijn wij niet gehouden haar verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij ondermeer maar niet beperkt tot: stakingen, onverwachte files, ongevallen op de Europese wegen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden,…
Artikel 13 – Nietigheid en volledigheid
Deze Algemene Voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen de Cliënt en ons, met betrekking tot de erin opgenomen materie.
Indien één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk onwettig, nietig of voor enige andere reden niet afdwingbaar zou(den) zijn, dan zal deze clausule geacht worden te kunnen afgescheiden worden van deze Algemene Voorwaarden en niet de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen beïnvloeden.
Artikel 14 – Bepalingen van deze overeenkomst
De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om deelnemers van een (online) workshop of seminarie of webinar die door hun gedrag of anderszins het normale verloop van de workshop verstoren of belemmeren, van deelname uit te sluiten. Ook deelnemers die een activiteit uitoefenen die concurrerend is aan de activiteiten van b-iconic of de Shine Your Soul Academy of nieuwsbrief, kunnen worden uitgesloten van deelname. Uitsluiting zal schriftelijk en gemotiveerd worden meegedeeld aan de Cliënt tot betaling van het volledige bedrag van de training of dienst aan b-iconic.
Wij kunnen onze rechten of plichten uit een overeenkomst ten allen tijde overdragen of uitbesteden aan een dochteronderneming of een daartoe ingeschakelde derde partij. Dit kan zonder de instemming van de Cliënt en zonder enige schadevergoeding. De derde partij zal volledig instaan voor de verdere uitvoering van de overeenkomst.
Artikel 15 - Verwerking van persoonsgegevens
Door het aanvaarden van een aanbod, verklaar jij als Cliënt, akkoord te gaan met de verwerking van jouw persoonsgegevens conform onze privacy policy.
Het is mogelijk dat in kader van de opdracht b-iconic websites, promotiefilms, brochures of ander materiaal maakt voor de eigen commerciële doeleinden van b-iconic, waarin persoonsgegevens van de Cliënt verwerkt worden.
b-iconic verbindt zich ertoe om de persoonsgegevens die haar ter beschiking gesteld werden door de Cliënt enkel te gebruiken in overeenstemming met de instructies van de Cliënt en volgens deze Algemene Voorwaarden. Voor meer informatie over het privacybeleid van b-iconic, wordt verwezen naar de website.
Artikel 16 - Geheimhouding
16.1. Als dienstverlener en jij, als Cliënt, zijn er toe gebonden aan een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.
Dit houdt in dat we, als Dienstverlener, en jij, als Cliënt, behoudens uitdrukkelijk toestemming van de andere, geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Cliënten en vroegere of potentiële Cliënten, contractuele voorwaarden… tenzij
-
het informatie betrekt die publiek beschikbaar is zonder toedoen noch nalatigheid vanwege ons, als Dienstverlener en jou, als Cliënt
-
het informatie betreft die wij verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale beslissing, of een definitief bevel vanwage een overheidsinstantie
-
het informatie betreft die we als Dienstverlener of jij als Cliënt verplicht is mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege
-
wij als Dienstverlener of jij als Cliënt informatie dient mee te delen in he tkader van onze of jouw verdediging in een gerechtelijke procedure of arbitrage
Deze geheimhoudingsverplichting geldt tijdens de duurtijd van de overeenkomst en erna.
16.2. In geval van schending van dit artikel, zal degene die de inbreuk begaan heeft, een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van 1500 euro, onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.
Jij als Cliënt erkent dat we als Dienstverlener bepaalde informatie (meer specifiek, doch niet limitatief: resultaten, foto’s, ..) kunnen delen op de sociale media kanalen. Jij, als Cliënt, dient uitdrukkelijk te laten weten wanneer je wenst dat we als Dienstverlener, bepaalde informatie niet openbaar maken.
16.3. Het is de Cliënt in geen geval toegestaan aangekochte diensten te gebruiken voor onrechtmatig, strafbare gedragingen of voor handelingen strijdig met de openbare orde en goede zeden.
Artikel 13 - Bevoegdheid en toepasselijk recht
Niemand kan zijn/haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze Algemene Voorwaarden of overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.
Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling.
Het Belgische recht is van toepassing op alle geschillen die verband houden met of die voortvloeien uit onze aanbiedingen en/of overeenkomsten. In geval van geschillen of betwisting zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van onze maatschappelijke zetel bevoegd.